Jak se mixuje úspěšný online byznys?

Začátek na farmářských trzích byl propadák, o pár měsíců později vytopila povodeň firmu, teď má jejich výrobky na snídaňovém stole půlka Prahy. Kluci, kteří stojí za značkou Mixit, se spojili s našimi kolegy z IT Advisory, aby studentům ukázali, jak funguje úspěšný online byznys.

Martin Wallner a Tomáš Huber začínali s podnikáním ještě na škole. Znali se z VŠE, kde oba studovali. Jejich byznys plánům zpočátku nikdo moc nevěřil. Zrazovali je rodiče i kamarádi. Postupně ale dokázali přesvědčit i ty největší skeptiky. Měli dobrý nápad a taky, jak sami přiznávají, hodně štěstí a mladické nerozvážnosti. „V online byznysu to není žádná výjimka. Samozřejmě to ale má i své negativní stránky, třeba že cílíte pouze na určité věkové skupiny,“ doplnil Petr Čivrný z Advisory.

Do online světa se kluci pustili mezi prvními. Facebook a vůbec online marketing byly v té době v plenkách. O to větší tady ale ležely příležitosti. Každý patnáctý návštěvník, který Mixit stránky v prvním roce navštívil, taky nakoupil. „Byl to neskutečný úspěch, který se dnes opakuje jen zřídka,“ zdůraznil Kuba Tesař z Advisory. A nebyl to rozhodně úspěch poslední. V roce 2015 získali Martin s Tomášem prestižní titul EY Začínající podnikatel.

První výrobnu měli kluci ve sklepích starého činžáku. S každým tubusem müsli běhali po schodech nahoru. V bílých pláštích mezi dveřmi prodávali, hlavně ženám, svoji zdravou snídani. Na ruku jim šla i média. Jak s nadsázkou prozrazují, co je PR moc nevěděli. Na návrh jedné zákaznice, která jim chtěla s propagací pomoc, kývli a dobře udělali. O jejich produktech se začalo rázem psát snad ve všech life-style časopisech. „To, že je vlastní propagace důležitá, ví dnes asi každý. Online svět nabízí hodně příležitostí, jejich efektivita je ale diskutabilní. Investoři nepočítají úspěšnost začínajících start-upů na zisk, ale na velikost klientského kmene a jeho další potenciál,“ poznamenal Petr z Advisory.

Mezi studenty rezonoval i příběh se jménem značky. „Ten nápad přišel za pět minut dvanáct. Původně jsme se měli jmenovat snidame.cz. Už jsme měli celou grafiku, ale na poslední chvíli jsme to změnili. Zůstal nám jen ptáček v logu, to jako že ranní ptáče, dál doskáče,“ vtipkoval Tomáš.

U skleničky Prosecca jsme si na závěr akce s Martinem, Tomášem a našimi kolegy z Advisory povídali o světě velkého byznysu, ale i vlastních plánech.

Nestihl jsi Mixit přednášku a zajímá tě víc? Podívej se na naši prezentaci v Prezi. Dozvíš se, jak se mixuje úspěšný byznys. A příště se přijď osobně přesvědčit, jestli by tě poradenství v EY také nebavilo. Pracujeme totiž na doopravdy pěkných projektech.

Děkujeme Kubovi z Advisory za krásnou prezentaci, kterou pro Mixit připravil!

Sandra Jirásková

Recruitment manager

Máš zájem o newsletter plný inspirace?