„Zjistila jsem, že umím vymyslet super věci, ale musím je zvládnout i dobře prodat,“ říká finalistka Management Consulting Challenge

Letos jsme uspořádali Management Consulting Challenge ve spolupráci se společností Storyous, která digitalizuje podniky v gastronomii v Česku, Polsku, Španělsku i na Slovensku. Studenti od nás dostali za úkol na základě reálných dat vymyslet plán expanze Storyous do Velké Británie. Přečti si, jak proběhl třetí ročník soutěže.

Management Consulting Challenge odstartovala 13. října, kdy se přihlášené týmy na Opening Ceremony seznámily s naší konzultačkou EY-Parthenon a se společností Storyous, která pomáhá digitalizovat a automatizovat procesy v malých a středních firmách. Slabost má pro obor gastronomie, v posledním roce však rozšířili portfolio i do dalších odvětví, zejména retailu. Storyous podporuje provoz téměř 5 000 zákazníků v Česku i zahraničí. Na úvodním setkání dostaly týmy přesné zadání case study a pak se pustily do práce. Měly na to sedm dnů. 

„Výzvu jsme odstartovali ve Storyous, doptávali jsme se na otázky, a pak jsme museli to zadání uchopit. Na vypracování jsme měli týden, který byl náročný a stál nás hodně úsilí. Na začátku jsme si stanovili priority, řekli si, čemu se věnovat a čemu ne. Promysleli jsme, v čem bude naše zpracování případovky silné a pak jsme si v týmu rozdělili úkoly,“ upřesňuje jedna ze soutěžích Eva Schwarzová. Ta se do case study pustila společně se spolužáky Tomášem a Klaudií.

Jejich tým nakonec obsadil krásné druhé místo. Ačkoliv nevyhráli, do Management Consulting Challenge by šli znovu, a to s lepší prezentací, která byla jejich hlavní slabinou. Tomáš na výzvu narazil díky příspěvku, který ho zaujal na LinkedInu EY. Rád soutěží, a tak do týmu začal shánět spolužáky na VŠE, kde studuje.

Aimana Al Masani ze Storyous přístup studentů pozitivně překvapil: „Studentům jsme dali syrová data o trhu a byl jsem překvapený, jaký byl výsledek. Uchopili to zajímavě, přemýšleli hodně out of the box a zjistili si spoustu informací o konkurenci i legislativě.“

Do velkého finále se probojovalo pět týmů

Porota se zástupci EY-Parthenon a Storyous pak vybrala sedm týmů, které case study vypracovaly nejlépe. Ti se 26. října zúčastnili Feedback Session ve Storyous. Na prezentaci úkolu měly týmy deset minut a poté dostaly od profesionálů zpětnou vazbu.

 „Obsahově neměla porota téměř žádné připomínky. Hodně jsme se v analýze zaměřili na detaily, a pak se na ně soustředili i v prezentaci. Neměli jsme ale zkušenost s přípravou finálních výstupů pro koncové klienty, takže naše forma prezentace v porovnání s obsahem zaostávala v kvalitě,“ vysvětluje Tomáš.

Tomáš s Evou přesto postoupili i do dalšího kola výzvy – tentokrát porota vybrala pět nejúspěšnějších týmů. Měli pouze pár dnů na to, aby své prezentace vyladili a 2. listopadu je znovu prezentovali na Grand Finale v EY.

Vítězství si neodnesli, zkušenosti ano

„Ráda pracuju v týmu s lidmi, se kterými už dopředu vím, že to bude skvělá zkušenost. Věřila jsem, že určitě přijdeme na něco, co má šanci na vítězství. Hodně se nám líbilo zadání a EY tomu dodalo důvěryhodnost,“ říká Eva o tom, proč do výzvy šla. 

Ačkoliv se Eva, Tomáš a Klaudie umístili jako druzí, odnáší si skvělou zkušenost. Eva říká, že i přes slabší prezentaci se v týmu naučili více přemýšlet nad formou podání a teď už ví, jak to funguje v reálu: „věřili jsme, že vyhrajeme na detailech, ty ale nakonec nebyly rozhodující. Osobně jsem se naučila, že můžu makat a vymyslet super věci, ale musím to i dobře prodat. Přizpůsobit své výstupy pro lidi, pro které je prezentuju.“

Volba vítěze nebyla vůbec jednoduchá

Vítězný tým se skládal ze studentů Vysoké školy ekonomické v Praze – Elizavety Makarové, Artema Fedorova a Konstantina Tsutskova. Ti si kromě zkušenosti odnesli odměnu 50 000 Kč od EY-Parthenon, večeři v pražské michelinské restauraci a také možnost stáže v EY-Parthenon i ve Storyous.

Vítězové o MC Challenge řekli: „Průzkum k analýze jsme vzali o krok dál a vyzpovídali klienty a zainteresované osoby, výzvě jsme díky tomu opravdu porozuměli. Nejcennější výhrou pro nás byla možnost jít na stáž do EY-Parthenon i Storyous. Jeden z členů týmu už v lednu nastupuje do EY-Parthenon jako Consulting Intern. Finanční odměnu jsme částečně investovali a za zbylé finance vyrážíme celý tým na týdenní vánoční dovolenou do Řecka.“

Studenti si podle Aimana Al Masani ze Storyous s výzvou poradili dobře a volba vítězného týmu byla těžká: „Po semifinále jsme pěti nejlepším týmům dali feedback a při finále bylo skvělé pozorovat, jak ho zapracovali. Všichni měli zajímavé výsledky, pamatuji si tým, který měl data heavy analýzu, někdo na to šel hodně z marketingového pohledu. Porota vybrala tým, který byl nejvíc připravený a měl velmi dobrou analýzu i prezentaci. Nadšení jsme nebyli jen z vítězných nápadů, ale z celé řady šikovných studentů. I proto jsme po EY Management Consulting Challenge několika účastníkům nabídli práci nebo stáž u nás ve Storyous.”

„Určitě bych Management Consulting Challenge doporučila i dalším studentům. Stálo nás to hodně úsilí a probdělých nocí, ale moc jsme se toho naučili. A také je to super příležitost k networkingu,“ doplňuje Eva.

Studuješ a výzva tě zaujala? Sleduj nás na Facebooku nebo Instagramu a přihlas se příští rok. Management Consulting Challenge pořádáme pro studenty 3., 4. nebo 5. ročníků vysokých škol, případně pro čerstvé absolventy.

Sandra Jirásková

Recruitment manager

Máš zájem o newsletter plný inspirace?