Management Consulting Challenge odstartovala 13. října, kdy se přihlášené týmy na Opening Ceremony seznámily s naší konzultačkou EY-Parthenon a se společností Storyous, která pomáhá digitalizovat a automatizovat procesy v malých a středních firmách. Slabost má pro obor gastronomie, v posledním roce však rozšířili portfolio i do dalších odvětví, zejména retailu. Storyous podporuje provoz téměř 5 000 zákazníků v Česku i zahraničí. Na úvodním setkání dostaly týmy přesné zadání case study a pak se pustily do práce. Měly na to sedm dnů.
„Výzvu jsme odstartovali ve Storyous, doptávali jsme se na otázky, a pak jsme museli to zadání uchopit. Na vypracování jsme měli týden, který byl náročný a stál nás hodně úsilí. Na začátku jsme si stanovili priority, řekli si, čemu se věnovat a čemu ne. Promysleli jsme, v čem bude naše zpracování případovky silné a pak jsme si v týmu rozdělili úkoly,“ upřesňuje jedna ze soutěžích Eva Schwarzová. Ta se do case study pustila společně se spolužáky Tomášem a Klaudií.
Jejich tým nakonec obsadil krásné druhé místo. Ačkoliv nevyhráli, do Management Consulting Challenge by šli znovu, a to s lepší prezentací, která byla jejich hlavní slabinou. Tomáš na výzvu narazil díky příspěvku, který ho zaujal na LinkedInu EY. Rád soutěží, a tak do týmu začal shánět spolužáky na VŠE, kde studuje.
Aimana Al Masani ze Storyous přístup studentů pozitivně překvapil: „Studentům jsme dali syrová data o trhu a byl jsem překvapený, jaký byl výsledek. Uchopili to zajímavě, přemýšleli hodně out of the box a zjistili si spoustu informací o konkurenci i legislativě.“
Do velkého finále se probojovalo pět týmů
Porota se zástupci EY-Parthenon a Storyous pak vybrala sedm týmů, které case study vypracovaly nejlépe. Ti se 26. října zúčastnili Feedback Session ve Storyous. Na prezentaci úkolu měly týmy deset minut a poté dostaly od profesionálů zpětnou vazbu.
„Obsahově neměla porota téměř žádné připomínky. Hodně jsme se v analýze zaměřili na detaily, a pak se na ně soustředili i v prezentaci. Neměli jsme ale zkušenost s přípravou finálních výstupů pro koncové klienty, takže naše forma prezentace v porovnání s obsahem zaostávala v kvalitě,“ vysvětluje Tomáš.
Tomáš s Evou přesto postoupili i do dalšího kola výzvy – tentokrát porota vybrala pět nejúspěšnějších týmů. Měli pouze pár dnů na to, aby své prezentace vyladili a 2. listopadu je znovu prezentovali na Grand Finale v EY.
Vítězství si neodnesli, zkušenosti ano
„Ráda pracuju v týmu s lidmi, se kterými už dopředu vím, že to bude skvělá zkušenost. Věřila jsem, že určitě přijdeme na něco, co má šanci na vítězství. Hodně se nám líbilo zadání a EY tomu dodalo důvěryhodnost,“ říká Eva o tom, proč do výzvy šla.
Ačkoliv se Eva, Tomáš a Klaudie umístili jako druzí, odnáší si skvělou zkušenost. Eva říká, že i přes slabší prezentaci se v týmu naučili více přemýšlet nad formou podání a teď už ví, jak to funguje v reálu: „věřili jsme, že vyhrajeme na detailech, ty ale nakonec nebyly rozhodující. Osobně jsem se naučila, že můžu makat a vymyslet super věci, ale musím to i dobře prodat. Přizpůsobit své výstupy pro lidi, pro které je prezentuju.“
Volba vítěze nebyla vůbec jednoduchá
Vítězný tým se skládal ze studentů Vysoké školy ekonomické v Praze – Elizavety Makarové, Artema Fedorova a Konstantina Tsutskova. Ti si kromě zkušenosti odnesli odměnu 50 000 Kč od EY-Parthenon, večeři v pražské michelinské restauraci a také možnost stáže v EY-Parthenon i ve Storyous.
Vítězové o MC Challenge řekli: „Průzkum k analýze jsme vzali o krok dál a vyzpovídali klienty a zainteresované osoby, výzvě jsme díky tomu opravdu porozuměli. Nejcennější výhrou pro nás byla možnost jít na stáž do EY-Parthenon i Storyous. Jeden z členů týmu už v lednu nastupuje do EY-Parthenon jako Consulting Intern. Finanční odměnu jsme částečně investovali a za zbylé finance vyrážíme celý tým na týdenní vánoční dovolenou do Řecka.“
Studenti si podle Aimana Al Masani ze Storyous s výzvou poradili dobře a volba vítězného týmu byla těžká: „Po semifinále jsme pěti nejlepším týmům dali feedback a při finále bylo skvělé pozorovat, jak ho zapracovali. Všichni měli zajímavé výsledky, pamatuji si tým, který měl data heavy analýzu, někdo na to šel hodně z marketingového pohledu. Porota vybrala tým, který byl nejvíc připravený a měl velmi dobrou analýzu i prezentaci. Nadšení jsme nebyli jen z vítězných nápadů, ale z celé řady šikovných studentů. I proto jsme po EY Management Consulting Challenge několika účastníkům nabídli práci nebo stáž u nás ve Storyous.”
„Určitě bych Management Consulting Challenge doporučila i dalším studentům. Stálo nás to hodně úsilí a probdělých nocí, ale moc jsme se toho naučili. A také je to super příležitost k networkingu,“ doplňuje Eva.
Studuješ a výzva tě zaujala? Sleduj nás na Facebooku nebo Instagramu a přihlas se příští rok. Management Consulting Challenge pořádáme pro studenty 3., 4. nebo 5. ročníků vysokých škol, případně pro čerstvé absolventy.