„Ve Spojených státech zařadili studenti z prestižních univerzit EY-Parthenon mezi Top 5 strategických konzultaček, kde by chtěli pracovat. Ve Francii, kde fungujeme teprve pár let, jsme na 3. místě. Nejvíce studenti oceňují, že se dostanou k projektům na mezinárodní úrovni, boutique culture a důraz na work-life balanc,“ říká Ivo Rudický, manažer v EY-Parthenon.
Firmám pomáháme nejčastěji s růstovými nebo transakčními strategiemi
Každý náš projekt je jiný, někdy jde o strategii vstupu na trh, jindy třeba o odštěpení společnosti. Obecně ale radíme největším hráčům na trhu.
Například pomáháme firmám vyhodnotit důležité trendy v jejich odvětví, aby na ně včas a správně zareagovaly. Čím je společnost větší, tím může někdy reagovat pomaleji. A pokud promešká důležitý vývojový moment, může ji to v budoucnu ohrozit.
Pražský tým pracuje na projektech ve dvou hlavních strategických oblastech:
- Firemní strategie, kam spadá široká škála strategických projektů od vstupu na trh, akviziční strategie včetně komerční due diligence, transformace obchodního modelu nebo digitální transformace až po jakékoliv jiné téma, které daná společnost aktuálně řeší.
- Transakční strategie a jejich exekuce, kdy například pomáháme firmám s integrací koupené společnosti nebo odštěpením produktového portfolia do nově vyčleněné společnosti.
Pražský tým je oproti Londýnu, Paříži nebo americkým kancelářím menší. Do Evropy se totiž EY-Parthenon dostal až v roce 2017, do České republiky ještě o pár let později. Jsme 25členný tým v centrálním klastru, který tvoří 5 evropských kanceláří – Praha, Lublaň, Záhřeb, Bělehrad, a Budapešť. Pražská kancelář je z těchto poboček nejstarší a největší.
Juniory zapojujeme do projektu co nejdříve
Pokud se k nám dostaneš jako full-time junior, první den tě čeká úvodní školení, další den už se typicky připojíš k některému z běžících projektů. Spolupracuješ s celým týmem, ale tvé kroky povede seniorní kolega, se kterým můžeš konzultovat svěřené úkoly.
„V Praze jsme jeden tým, ale každý děláme na různých projektech. Paralelně jich běží vždy několik. Spolupracujeme přitom s ostatními kancelářemi napříč Evropou, někdy i v rámci celého světa. Před pár týdny jsme úspěšně dokončili velký mezinárodní projekt, na kterém pracovalo několik evropských kanceláří od Londýna, přes Düsseldorf a Prahu, až po Paříž a Milán. Mezitím několik konzultantů dělalo na lokálním projektu a další pro změnu začínali na projektu ve Slovinsku. Tím je EY-Parthenon specifický,“ vysvětluje Ivo.
Jako nový konzultant si také vyzkoušíš různá odvětví. „Vítáme, když nováčci ví, kudy by se chtěli ubírat a sledují trendy. Přesto se snažíme, aby nejdříve nahlédli do různých projektů i oblastí, a poznali, jak dané odvětví funguje ve skutečnosti. Pak je jejich rozhodnutí o specializaci opřené o praktickou zkušenost a my je v jejich dalším rozvoji rádi podpoříme,“ doplňuje Ivo.
Porosteš díky školením a poznáš kolegy ze zahraničí
S výjimkou období, které poznamenal Covid-19, míváme pravidelně velká školení v zahraničí. Některé workshopy jsou rozdělené pro začínající konzultanty, seniory nebo manažery. Jiné jsou smíšené, takže se tam potká nováček klidně i s partnerem. Někdy se školení zaměřují na hard skills, jako je finanční modelování nebo strategické frameworky, jindy zase na soft skills.
„Jsou to nejlepší školení, jaká jsem profesně zažil. Rosteš nejen jako profesionál, ale také osobnostně. Potkáš se s lidmi z ostatních kanceláří a navážeš zajímavé kontakty. Když jsem začínal, byl jsem na školení pro nové konzultanty v Düsseldorfu. Jel jsem tam jako jediný z pražské kanceláře, vedle mě byli kolegové z celé Evropy. A hned o pár měsíců později se celý evropský EY-Parthenon potkal na týdenním školení v Dubaji. Když dnes potřebuji experta na konkrétní geografii nebo sektor, vím, komu se ozvat,“ popisuje Ivo.
Ideální uchazeč o stáž v EY-Parthenonu? Smart, nice and driven
Když hledáme lidi do týmu, je naším heslem „smart, nice and driven“.
Pod slovem smart si představujeme hlavně analytické myšlení a schopnost postupovat strukturovaně při řešení problémů (tzv. problem solving skills).
Nice znamená, že je pro nás důležitý týmový duch a spolupráce. „V EY-Parthenon si zakládáme na ’boutique culture’, tedy na menších týmech, kde se všichni vzájemně podporují a rostou společně. Atmosféra je přátelská, žádný shark tank,“ vysvětluje Ivo.
Driven odráží motivaci a odhodlání. Jde o učení se a zkoušení nových věcí. V naší práci je minimum stereotypu. Každý projekt je jiný, je potřeba přizpůsobivost a chuť zkoušet nové věci.
Na výběrové řízení trénuj v Consulting clubu nebo na soutěžích
Skvělá příležitost, jak si vyzkoušet práci na případové studii, je soutěž EY-Parthenon Management Consulting Challenge. Rozdíl ale je, že na soutěžním zadání pracuješ v týmu, zatímco ve výběrovém řízení jsi na to sám.
EY-Parthenon je pořadatelem soutěže Management Consulting Challenge pro studenty a absolventy. Letos měli účastníci za úkol vyřešit business case na téma expanze Storyous do Velké Británie. V předchozích ročnících řešili strategické otázky pro Liftago nebo Lasvit.
Další možností jsou Consulting cluby. „V Praze jsou minimálně dva. EY-Parthenon má za sebou první ročník jako partner 307 Consulting Clubu. Každý týden probíhají workshopy, kdy dorazí někdo z partnerské konzultačky a studenti trénují mimo jiné řešení případových studií,“ doplňuje Ivo.
Pokud tě práce v EY-Parthenonu zaujala, sleduj aktuální volná místa. Podívej se také na rozhovor s naším bývalým kolegou Ondřejem Paličkou. Dozvíš se, jak typické projekty vypadají nebo jak probíhala jedna z minulých soutěží Management Consulting Challenge.